Betygskriterier Cultural Project

Mål att uppnå:

·         Att på egen hand och i samarbete med andra, planera och utföra arbetet.

·         Att få kunskaper om vardagsliv, samhälle och kulturtraditioner i några länder där engelskan har en central ställning.

·         Att använda olika hjälpmedel för att få fram informationen gällande staden/landet.

·         Att återge information från olika källor dels skriftligt, dels muntligt.

·         Att vara en god lyssnare och kunna ge feedback till dina kamrater.

·         Att avslappnat kunna berätta och förmedla information om landet/staden du har valt.

 

Betygskriterier Cultural Project

Du och din grupp…

G:

… Följer instruktionerna för projektet

… Kan utbyta information och åsikter på engelska

… Kan uttrycka er själva tydligt, med egna ord.

… Kan, med hjälp av stödord, berätta om landet/staden ni valt på ett klart och tydligt sätt.

… Att fakta ni har hittat om ert land överensstämmer med verkligheten.

… Håller ett relevant och välplanerat muntligt föredrag.

… När en annan grupp håller sitt föredrag så är ni uppmärksamma lyssnare och kan ge konstruktiv kritik på åtminstone en presentation.

VG:

Se kriterierna för G

Kan utöver detta:

… På ett klart och säkert sätt ge information och ge uttryck för era egna åsikter på engelska.

… Kan, med lite hjälp från stödorden, prata fritt kring, förklara saker och sammanfatta information ni har funnit om landet.

… Ni använder något/några idiomatiska uttryck.

… Er affisch är tydlig, genomtänkt och relevant.

 

 

MVG:

Se kriterierna för G, VG.

Kan utöver detta:

… Tala om landet på ett ledigt sätt och presentera fakta på ett fängslande sätt.

… Anpassa språket och vokabulären till situationen. Engelskan är varierad och har ett bra och stadigt flöde.

… Ni använder idiomatiska uttryck på ett passande sätt.

… Ni kan argumentera kring varför ni har valt att utforma er affisch på det sätt ni gjort.

 

Love 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0